درخت به

مجموعه داستان درخت بهعنوان کتاب درخت به
ناشر: آرما
تاریخ نشر: ۱۳۹۴
دسته‌بندی:
تعداد صفحه: 136
شابک: ۹۷۸۶۰۰۶۰۷۷۶۰۴

مجموعه داستانِ درخت به شامل بیست داستان کوتاه است که نویسنده آن‌ها را طی سال‌های دهۀ ۸۰ تا اوایل دهه‌ی ۹۰ هجری خورشیدی نوشته است.
داستان‌های این مجموعه عاری از پیچیدگی‌های زائد هستند و نویسنده کوشیده است روایتی روان از زندگی را بازتاب دهد تا بلکه چگالی زندگی مخاطبانش را بیافزاید.

 

***صفحۀ این کتاب در گودریدز

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

نه. گواهی می‌دهم که در این کتاب هیچ پایانِ شگفت‌آوری غافلگیرتان نخواهد کرد. و قرار نیست جذبهۀ عاشقانه‌ای شورانگیز جان‌تان را به تکاپو بیاندازد. هر قدر هم بگذرد، زندگی باز غریب‌ترین بازی جهانِ هستی‌ست؛ حتی اگر میلیاردها نفر تاکنون بخشی از آن را تجربه کرده باشند. پس هنوز می‌توان از آن حرف زد. زندگی‌ای که گاه نسیمی عاشق‌پرور در آن می‌وزد و گاه مرگی نابهنگام گردِ غم بر سرِ بازیگرانش می‌نشاند. «درختِ به» روایتی از زندگی بخشی از مردم است؛ مردمی که درک‌شان کرده‌ام و با آن‌ها زیسته‌ام.

هر کتاب باید چیزی به مخاطبش ببخشد. «درختِ به» با بهایی اندک، تجربه‌هایی تقدیم‌تان می‌کند. با هر روایتِ ساده‌اش، با هر قصهۀ دور از پیچیدگی‌اش به لایه‌ای از هزارتوی در هم پیچیدهۀ زندگی سرک بکشید و جای آدم‌هایی بنشینید که دور از شما، هم‌زمان یا پیش از شما به بازی زندگی تن داده‌اند.

داستان‌ها چگالی زندگی را بیشتر می‌کنند. امیدوارم که داستان‌های درختِ به، این‌چنین باشند.

مجید قیصری

مجید قیصری در مراسم نقد درخت به

 

حمیدرضا پگاه در جلسه نقد کتاب درخت به

مجید قیصری، حسن محمودی و حمیدرضا پگاه در جلسه نقد کتاب درخت به

حسام‌الدین مطهری

من داستان‌نویس و کپی‌رایتر هستم. دربارۀ انسان می‌نویسم و قصه می‌بافم. این کار برایم نوعی جستجوگری است: جستجوی نور.

تماس:

ایران، تهران
صندوق پستی: ۴۳۷-۱۳۱۴۵
hesam@hmotahari.com