اگر تولیدکننده یا فروشنده باشید حتما می‌خواهید بدانید چطور محصول را تبلیغ کنیم. تبلیغ محصول ضرورت همیشگی کسب‌وکارها بوده است. شما تمایل دارید اطلاعاتی دربارۀ حرفه‌تان به دیگران بدهید. معتقدید آن‌ها به‌درستی ارزشِ کارِ شما را نمی‌شناسند. از کیفیتِ کارتان بی‌خبرند.

دیگران را به شما ترجیح می‌دهند. غرهای زیادی در این باره دارید. پس یقیناً باید روش درست و مؤثر را پیدا کنیم.

چطور محصول یا خدماتمان را تبلیغ کنیم
Audience by Olia & Roma

ما همه فروشنده‌ایم

شما یک فروشنده‌اید. فرقی ندارد چه کسب و پیشه‌ای داشته باشید، در هر حال هر روز به فروش یک خدمت یا محصول مشغولیت دارید. همۀ ما به‌واسطۀ رفعِ نیازِ مشتریان‌مان (ارباب‌رجوع، مشتری، شاگرد و…) درآمد کسب می‌کنیم.

چطور محصول را تبلیغ کنیم

برای مشتری‌تان داستان بگویید. داستان‌سرایی مؤثرترین شیوۀ تبلیغات است.

… را با عنوان شغلی‌تان پر کنید

بسیار خوب، […] یک نیاز عمومی را رفع می‌کند. پس خواهان خواهد داشت. اما نمی‌توان در اتاق دربسته به‌انتظار نشست یا در محراب دست به آسمان برد و نان طلب کرد.

[…] اهمیتِ زیادی دارد. بدونِ اطلاع‌رسانیِ درست، مردم هرگز از کیفیت، برتری و اهمیتِ کارِ ما باخبر نخواهند شد.

«تبلیغات» واژۀ دستمالی‌شده‌ای است. خودم هم ترجیح می‌دهم آن را به کار نبرم. اما کاری که باید بکنیم همین است. اگر بدانیم چطور محصول یا خدماتمان را تبلیغ کنیم انگیزۀ بیشتری برای ادامۀ راه خواهیم داشت و لذتِ بیشتری هم نصیب‌مان می‌شود.

هرکسی را بهر کاری ساختند

شما در حرفۀ […] متبحر هستید اما اینکه پاسخ به سؤالِ چطور محصول یا خدماتمان را تبلیغ کنیم کاری‌ست تخصصی. به متخصصان رجوع و البته اعتماد کنید!

کجا هستید؟ چه می‌فروشید؟ چه می‌خواهید؟

مطب یا دفتر کار دارید؟ کسب و کارتان اینترنتی‌ست؟ وب‌سایت دارید؟ از بستر اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها و سایر شبکه‌های اجتماعی برای معرفی خودتان و ارتباط با مردم استفاده می‌کنید؟

محلِ کسب و کارِ شما پاسخ به سوالِ چطور محصول یا خدماتمان را تبلیغ کنیم را دستخوش تغییرهای مهمی می‌کند. نوعِ اطلاع‌رسانیِ مناسبِ یک دفترِ کار لزوماً برای یک شناسۀ اینستاگرام مناسب نیست.

جنس و نوع و ادبیات تبلیغات باید با شیوۀ کسب و کارِ شما تناسب و هماهنگی داشته باشد.
همچنین این موارد در طراحی شیوۀ تبلیغی شما اثرگذارند:

  • مخاطبِ هدفِ شما
  • محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید
  • نگاه شما به آینده
  • استانداردها و اصولِ کاری‌تان

کلمات راهِ ارتباط با دیگران

ما برای ارتباط‌گیری در زندگی روزمره، پرسش و پاسخ و هر کاری که فکرش را بکنید به کلمات یا جایگزین‌شان احتیاج داریم. بسیار خب شما در […] عالی هستید اما معماری کلمات متخصصان خودش را دارد.

ممکن است به‌خوبی دربارۀ […] اطلاعات داشته باشید اما مهارت‌تان و آموخته‌های عمومیِ خواندن و نوشتن، تضمینی برای معرفی درست و بی‌نقصِ حرفه‌تان به‌دست نمی‌دهد.

تمایل دارید حجم زیادی از اطلاعات را به افراد مختلف منتقل کنید. اما چطور؟ با چه روشی؟ اصول و روشی برای این کار وجود دارد.

خودتان را معرفی کنید

به خودتان کمک کنید. خودتان را به‌خوبی معرفی کنید. شما به تأییدِ دیگران و تصمیمِ خریدشان احتیاج دارید تا بتوانید درآمدزایی کنید. برای بقا به تبلیغ کارتان نیاز دارید. ارزان از دست نروید.

چطور محصول یا خدماتمان را تبلیغ کنیم

محتوا! کلمات را دریابید! با کلمات بر توانمندی‌های‌تان نورافشانی کنید. آراسته و باوقار به دنیا سلام کنید و کاری کنید دیگران، احساساتِ خالصانۀ شما را دریافت کنند. به‌زودی خواهم گفت چطور. تا آن وقت، به وبلاگ فکر کنید.

استخدام کپی‌رایتر

می‌خواهید از یک تبلیغ‌نویس کمک بگیرید؟

حسام الدین مطهری

حسام الدین مطهری

داستان‌نویسم. دربارۀ انسان می‌نویسم و قصه می‌بافم. این کار برایم نوعی جستجوگری است: جستجوی نور. این روزها برای امرار معاش به حرفۀ تجربه‌نویسی (UX Writing) و تبلیغ‌نویسی (Copywriting) مشغولم.

نظر شما چیست؟

حسام‌الدین مطهری

من داستان‌نویس و کپی‌رایتر هستم. دربارۀ انسان می‌نویسم و قصه می‌بافم. این کار برایم نوعی جستجوگری است: جستجوی نور.

تماس:

ایران، تهران
صندوق پستی: ۴۳۷-۱۳۱۴۵
hesam@hmotahari.com