شبکه‌های اجتماعی و کتابخوانی

تب و تابِ بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی برای بهبودِ کسب و کار یا ترویج و تبلیغِ یک کالا و فرهنگ بسیار بالا است. سمینارها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و… مختلفی روزانه دربارهٔ همین موضوع برگزار می‌شود. در نشستِ بررسی نقشِ شبکه‌های اجتماعی در ترویج کتابخوانی که در قالبِ سلسله نشست‌های نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود، دکتر یزدان منصوریان، دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی، دکتر امیررضا اصنافی و حسام‌الدین مطهری با شما در این باره صحبت می‌کنند. هر یک نظراتی دارند. از نشستی خشک، تصنعی و پرتکلف خبری نیست؛ چون هر چه با کتاب اینطور مواجهه داشته‌ایم بس است. بالأخره باید یک روز جنایت را کنار گذاشت، نه؟
– آیا کسب و کارِ نشر در شبکه‌های اجتماعی شانسی دارند؟
– رابطهٔ شبکه‌های اجتماعی و پدیده‌های نوظهور دیجیتال و مطالعه چگونه است؟
– ما بر اساسِ نیاز سراغِ شبکه‌های ارتباطی و تعاملی رفته‌ایم یا جوزدگی؟
– اساساً کتابخوانی با شبکه‌های اجتماعی جور در می‌آید؟
– اُمُل باشیم یا مُدرن؟
– فکر هم می‌کنیم یا فقط «اپلیکیشنِ جدید» را نصب می‌کنیم؟
حسام‌الدین مطهری در این نشست از راهی طی شده با شما حرف می‌زند. از دورهٔ زیستی همزمان با دورهٔ گذار از جهانِ آنالوگ به جهانِ دیجیتال. او پیش‌تر دو مقالهٔ بلند دربارهٔ موضوعِ رابطهٔ کتاب و کتابخوانی با دنیای دیجیتال در مجلهٔ جهان کتاب منتشر کرده است. سال‌ها مدیر و سردبیر مجلهٔ آنلاین خانهٔ کتاب اشا بوده است، تا کنون 5 کتاب (مجموعه مقالات، رمان و داستان کوتاه) منتشر کرده است و این روزها گه‌گاه در وبلاگش می‌نویسد. او تجربهٔ روزنامه‌نگاری کتاب، تولید وودکست و پادکست دربارهٔ کتابخوانی و کتابفروشی و ارائهٔ مشاوره به مجموعه‌های انتفاعی یا غیرانتفاعی حوزهٔ کتاب را دارد.


می‌توانید حضورتان در این رویداد را از طریقِ فرمِ زیر و با ثبتِ بلیتِ رایگان به اطلاعم برسانید. همچنین نظرات‌تان را دربارهٔ موضوعِ نشست از طریقِ صفحهٔ تماس یا بخشِ نظرات بفرمایید.



حسام الدین مطهری

حسام الدین مطهری

داستان‌نویسم. دربارۀ انسان می‌نویسم و قصه می‌بافم. این کار برایم نوعی جستجوگری است: جستجوی نور. این روزها برای امرار معاش به حرفۀ تجربه‌نویسی (UX Writing) و تبلیغ‌نویسی (Copywriting) مشغولم.

نظر شما چیست؟

حسام‌الدین مطهری

من داستان‌نویس و کپی‌رایتر هستم. دربارۀ انسان می‌نویسم و قصه می‌بافم. این کار برایم نوعی جستجوگری است: جستجوی نور.

تماس:

ایران، تهران
صندوق پستی: ۴۳۷-۱۳۱۴۵
hesam@hmotahari.com